Adversity Often Leads To Prosperity

Adversity Often Leads To Prosperity

محققان انگليسي با پيوند سلولهاي گيرنده نور به شبكيه چشم موش‌هاي كور، موفق به درمان نابينايي آنها شدن

محققان انگليسي با پيوند سلولهاي گيرنده نور به شبكيه چشم موش‌هاي كور، موفق به درمان نابينايي آنها شدند

یک مطالعه منتشر شده درمجله Nature نشان می دهد که محققان موسسه چشم پزشكي كالج لندن ، سلول‌هاي گيرنده نور (فتورسپتور) را از موش‌هاي سالم استخراج كرده و به شبكيه موش‌هاي شب كور پيوند زدند.
دو نوع گيرنده نوري ميله‌اي و مخروطي در چشم وجود دارد كه سلول هاي پيوندي از نوع سلول‌هاي نابالغ ميله‌اي شكل‌اند كه مسؤول قدرت بينايي در نور كم ، بويژه ديد شب هستند.
در تحقيقات قبلي مشخص شده بود كه پيوند سلولهاي مخروطي به چشم بسيار دشوار است.
پس از گذشت چهار تا شش هفته، از هر شش سلول پيوندي يك سلول قادر به برقراري ارتباط براي انتقال اطلاعات بصري به مغز بود.
محققان ، ديد موش‌هاي تحت درمان با سلول هاي پيوندي را در يك آزمون ماز   پر پيچ و خم مورد بررسي قرار دادند. موش‌هاي تحت درمان قادر به ديدن نشانه‌هاي بصري براي كشف سکوهای پنهان در ماز بودند و به این ترتیب مي‌توانستند از ماز خارج شوند، اما موش‌هاي فاقد سلول پيوندي با پيمودن مسير طولاني و از روي شانس، سكوي خروجي را پيدا مي كردند.
آزمون ماز نشان داد بخش قابل توجهي از بينايي موش‌ها پس از پيوند سلول‌هاي گيرنده نوري، بازسازي مي‌شود.
چهارموش از نه موشی که مورد تزریق قرار گرفته بودند بیش از 70 درصد بهبود را در دید ، نسبت به گروه درمان نشده نشان دادند.
پروفسور «رابين علي» سرپرست تيم تحقيقاتي در بيمارستان چشم پزشكي مورفيلد اعلام كرد: براي نخستين بار توانستيم اثربخشي پيوند سلولهاي گيرنده نوري به شبكيه چشم را در بهبود بينايي نشان دهيم و اميدواريم كه بتوانيم اين روش درماني را با استفاده از گيرنده‌هاي نوري مشتق شده از سلولهاي بنيادي جنيني بر روي انسان مورد آزمايش قرار دهيم.
با وجود كسب نتايج اميدوار كننده، محققان اعلام كرده‌اند كه براي ايجادروش موثر درمان انواع دژنراسیونهای ارثى شبکيه، تحقيقات بيشتري بايد صورت گيرد.
از دست دادن سلول هاي گيرنده نوري (فتورسپتور) علت اصلي نابينايي در بسياري از بيماري‌هاي چشم از جمله دژنراسيون ماكولادر سالمندان (AMD)، رتينيت پيگمنتوزا و نابينايي مرتبط با ديابت است.

 

 

منبع: www.iranrp.ir


نظرات شما عزیزان:

majid f
ساعت14:47---8 مرداد 1391
سلام من هم مبتلا به rp هستم البته من از سن 20 سالگي متوجه بيماريم شدم و خوشبختانه قبلش استخدام يه سازماني دولتي شده بودم و با اين وضعيت جامعه كه اصلا به فكر ما نيستن خدا واقعا من رو دوست داشت كه موقع استخدام متوجه بيماري من نشدن البته من خودم هم متوجه بيماريم نبودم ميخوام اينو بگم كه با اين كه من اين بيماري را دارم اما هيچ كدوم از همكاراي من از اون مطلع نيستن چون كار من در ساعات مختلف رو ز و شب هست اما هيچ وقت از خودم ضعف نشون ندادم و از همه همكارام هم موفق تر هستم البته شدت بيماريم زياد نيست دوستان من هميشه اميتدوار باشيد وهيچ وقت احساس نااميدي و كمبود نداشته باشيد پاسخ: با سلام آقا مجید. خوشحالم که تونستید استخدام بشید منم دوست ندارم توی محیط کار و یا تحصیل کسی به بیماریم پی ببره و از اینکه احساس خوبی دارید خوشحالم. بازم به وبلاگ سر بزنید. واسم جالبه بدونم دقیقا کارتون چیه و بیناییتون تا چه حدیه. پیروز باشی

مهدی
ساعت20:46---26 ارديبهشت 1391
سلام کورش. سلام به همه حال همگی که خوبه ایشالا؟منم امیدوارم این درمانا بالاخره اثربخش باشه و نتیجه بده. اون روز خیلی دور نیست
پاسخ: انشاا... همینطوره


حیدری
ساعت21:36---20 ارديبهشت 1391
سلام کورش جان خوبی عزیز . به امید خدا خبر های خوبی هر روز . تو وبلاگت و سایت آرپی مشاهده می کنم . امید که امسال درمان این بیماری هم پیدا بشه . به امید خدایی که همه بندگانش رو دوست داره و به فکر اونهاست
پاسخ: سلام ولی جان. ممنونم من خوبم شما کم پیدایی. منم حس میکنم امسال سال خوبی میتونه باشه و به امید خدا همه بتونن از نعمت بینایی به طور کامل بهره مند بشن.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: کورش کریمی ׀ تاریخ: یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

سلام... به وبلاگ من خوش آمدید. من کورش هستم امیدوارم همه به آرزوهاشون برسن و همه چی روبراه باشه...


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , goodnight.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM